22 november 2006

Husmodell

Foto: Smartasmia


Introducerar idag en nyhet här på Monokel. – Monokels alldeles egna husmodell, herr Boudoir! Ibland är han huvudlös, ibland bara helt makalös. Självklart är jag stolt som en hel gosskör över denna förhoppningsvis återkommande företeelse och hoppas att ni, liksom jag, ska ha glädje av detta.

Tillfället till ära har herr Boudoir iklätt sig kavaj, här i två olika varianter, specialbeställda från Thailands stolthet, herr Jimmy. Han brukar besöka Sverige och Stockholm vid åtminstone ett tillfälle per år och tar då upp beställningar på herrkonfektion till verkligt humana priser. Herr Boudoir beställde vid det senaste tillfället två hela kostymer samt två figursydda herrskjortor till det högst facila priset av under 4000 kr – allt måttbeställt och i bra kvalitet! Om någon vill ha kontakt med skräddare Jimmy går det bra att maila mig så kan jag vidareförmedla denna kontakt. Till kavajerna bär herr Boudoir ett par 50-talsinfluerade jeans från Cheap Monday tillsammans med en vanlig klassisk vit herrskjorta. Håll till godo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Ni har kontakter med herr Jimmy, det vill jag också ha, eller. Ms. Jimmylina kanske.

Jaja, en resande skräddare från Thailand iaf. Jag har bara hört gott :)

Smartasmia sa...

Hej sötnosen!
Japp - herr sambo har kontakt; flera av hans kompisar har fått kläder uppsydda av Jimmy och de är väldigt nöjda. Det var meningen att han skulle kommit i våras till Bröderna Erikssons Dammode för en killkväll, men den gången blev det inställt. Däremot var han här i augusti (tror jag det var) och sambo gjorde sin måttbeställning då - och har redan fått det mesta av grejerna. Kan tänka mig att han kan fixa till dam också och vill du kan jag förmedla genom sambo nästa gång han är här. Kramar