13 november 2006

Det allra första inlägget

Välkommen till min blogg! Kul att du hittat hit. För mig tog det ett tag att hitta hit. Jag har länge haft planer på att starta min egna blogg, men det har inte blivit så...förrän nu. Känns lite nervöst, faktiskt. Men kul - och spännande! Jag ska erkänna en sak: jag är en daglig läsare av andra modebloggar och har givetvis fått en del inspiration från dessa.

Målet med min blogg är - som jag antar är samma hos de flesta - att vara unik, att fånga upp människor som kanske tänker/tycker som jag (eller tvärt om), att ge tips om mode - i mitt fall framför allt svenskt/skandinaviskt mode då detta är min personliga favorit och att promota/pusha för mina designfavoriter. Jag har många planer och tankar kring min blogg, men då jag just nu är nybörjare som bloggare, får dessa sakta växa fram - och till sig - vartefter. Förutom mode kommer jag förmodligen att ta upp en annan för mig livsviktig sak: musik. Och det jag kallar omvärlden. Kanske en och annan betraktelse genom min monokel på den och eftersom jag är tjej/kvinna, kommer jag att försöka delge er - kanske framför allt andra tjejer/kvinnor, men givetvis också män/pojkar - några små råd/tips på vägen ibland om ni vill.

Vem jag är? Jag är jag;-). Vetenskap står som en underrubrik på min blogg; jag är forskare och känner jag mig själv rätt, kommer kanske ett eller annat arbetsrelaterat inlägg så småningom att dyka upp. Sen är det upp till dig att lära känna mig genom mitt bloggande. Jag börjar så här i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Ser att du äntligen börjat blogga - välkommen!

Smartasmia sa...

Anna: japp - kunde inte hålla mig, juh:-) Tack för välkomnandet, förresten! Läser din blogg med lika stor entusiasm fortf. - är dålig på att kommentera där bara!

Anonym sa...

Haha - vi förtjänar inga kommentarer så dåliga som vi är på att besvare dem - då det gör inget alls :)