21 november 2006

Vetenskap

Av bloggens undertext framgår att jag även kommer att behandla lite vetenskap. Japp - jag är en riktig nörd; både vad gäller mode som mitt arbetsliv! Dock med en stor slev av ironi och humor tillsatt, vilket jag hoppas kommer att framgå här så småningom. Jag tror absulut inte att man måste vara allvarlig och seriös bara för att man är "expert" inom något område - tvärtom, i a f i mitt fall - utan en gnutta humör skulle jag inte fixa mina intressen/arbete.

Jag lovar att jag inte kommer att plåga er med några långa vetenskapliga utlägg, men en liten inblick i den vetenskapliga världen kommer det förmodligen att bli. Har just uppdaterat mina länkar till höger med en kategori "Inspiration vetenskap" och om man börjar klicka där förstår ni kanske vad min "specialitet" inom vetenskap är - åtminstone ett hum om:-). Jag sysslar med det mänskliga genomet generellt. Vill ännu inte gå in i detalj på vad jag gör, men det har med gener att göra och hur de kan påverka sjukdom.

Sådärja.....en liten hint om varför jag blandar så brett som mellan mode och vetenskap. Man kan vara en modenörd även om man är en vetenskapsnörd;-).

5 kommentarer:

Frida sa...

Åh, kul, jag är oxå mode/vetenskapsnörd! Då är vi två i alla fall. På mitt jobb finns det inte många andra fashionistor om man säger så...

Smartasmia sa...

Frida: kul att du ville kommentera - uppskattas av en "blogg-rookie" som jag:-). Kul också att höra att det finns fler där ute! Ha det bäst

Anonym sa...

Mycket bra inlägg! Jag själv är inte bara intresserad av mode vilket kan förväntas av en modebloggare. Jag gillar även musik, vetenskap (nja inte lika avancerat som fröken Mia), kultur och sport. Det kan ses som en rätt förvirrad kombination för andra, men inte för mig ;)

Smartasmia sa...

Ida: tackar och bockar för din tjusiga kommentar - och välkommen till min lilla blogg! Jag är inte så avancerad som det kan verka;-) och det är för mig en underbar blandning, d v s mode, vetenskap - i vilken form och nivå som helst och musik. You go girl:-)

Anonym sa...

Tjusig vet jag inte ;) Jag tycker din blogg börjat mycket bra!