23 januari 2007

Christian Wijnants ss07



Neu, den lilla butiken på Nytorgsgatan 36, Stockholm, har under flera år varit en viktig utpost för trendkänsliga och modeälskande människor. Anledningen till detta är ägarinnan Ninas utpräglade fingertoppskänsla för mode, men också en ödmjukhet mot sina kunder.

En av flera intressanta designers man kan hitta hos Neu är belgiske Christian Wijnants. Ovan bilder är från hans ss07 kollektion där en finfin färgskala i ffa bruna och gråa nyanser återkommer.

Metallic...tres chic.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fina saker, men jag klarar verkligen av metallicleggings - tycker det ser ut som att folk virat folie runt benen :-)

Smartasmia sa...

Hehehe...Emmy: är något böjd att hålla med, men det beror helt på glansen. I detta fallet tyckte jag att det var hyfsat ok:-) tjipp

Mary Lady Luck sa...

Jag suckade djupt av vällust när jag såg bilderna. Det är något speciellt med kombinationen av grått och beige..

Smartasmia sa...

Mary: jag vet...jag vet alltför väl;-)

Anonym sa...

Jag har en jättefin klänning från Christian. Måste ha på mig den snart.. när snön kanske gått bort..

Smartasmia sa...

Ida: wow! ingen gammal bild på? är nyfiken som en liten gnork:-)

a spoonful of mint sa...

Jättefint. Tröttnar man på att vara grå,
kan man alltid kombinera med ett smycke.