02 januari 2007

Mamma

En liten post här till min älskade mamma; varför är livet så j-a orättvist? Varför ska du behöva torteras på sjukhus när du är värd allt annat än smärta just nu? Mammaskruttan - jag älskar dig och jag lider med dig. Så till den grad att jag fick sympati-ont-i-magen inatt och inte kunde sova.

Min älskade mamma har fått ett gigantiskt njurstensanfall - som är mer komplicerat än vanlig njursten. P g a att läkarna inte vill spränga stenen nu (varför...är det verkligen bara därför att det inte råkade vara "rätt dag" för sprängning av njursten på sjukhuset i fråga?) har hon nu fått göra en mindre operation för att avlasta njure som påverkats...tills njursten försvinner. Kan vara hormoniellt också. Och du har haft det flera ggr förut. Så varför i hela fridens namn har man inte gjort en ordentlig utredning på dig? Jag är arg...och ledsen! Ändå jobbar jag själv i nära samarbete med ett av Sveriges största sjukhus. Känner mig ännu mer otillräcklig därför...

Älskade mamma - jag önskar dig frisk NU...och att slippa det onda..och minst en resa till solen som kompensation.

Tänker på dig ikväll!

Inga kommentarer: