31 januari 2007

Mimic ss07


Foto: Mimic


Smartasmia är kanske inte överdrivet förtjust i metallvågen som råder just nu. Det är lätt att det blir för mycket av det goda. Dock är jag väldigt inne på robotar, silver, guld, silver och guld i kombination och rymden....hehe.

Mimic är ett danskt accessoarmärke som jag stiftade bekantskap med på Sofo-butiken Grandpa första gången. Den senaste kollektionen föll kanske inte Smartasmia på läppen riktigt lika mycket som aw06 kollektionen; det är lite för mkt Marc Jacobs "stambag" över det för min smak. Men visst finns där några guldkorn.

Ovan bilder från Mimics ss07 kollektion valde jag för den underbara gula färgen på lilla väskan, silverpjucken samt guldväskan. Ni som gillar det romantiska - spana in skorna med små blommorna på.

24 kommentarer:

adoremy sa...

asch, dom blommiga va för söta och dom blåa i samma modell! finns så många underbara skor till våren, vet inte vilka jag ska köpa nu ju;(

Smartasmia sa...

Adoremy: japp - de är söta:-) Kul att det börjar dyka in vår- och sommarskor nu.

Sara sa...

jag är inte heller för förtjust i metallic trenden, men jag gillar verklgen de silverskorna du har med i översta bilden!

Smartasmia sa...

Sara: då är vi två:-) Ta hand om dig:-)

De här jeansen passar inte sa...

Silverskorna var schyssta, men jag håller med. Metallic är inte riktigt min cup of tea. :)

Smartasmia sa...

DHJPI: välkommen hit:-). Nej - det blir lätt lite för mkt. Ngn skrev foliekänsla på ett tidigare inlägg med metalleggings...ngt sånt:-)

Vera sa...

Mimic gör jättesnygga grejer. Danskarna regerar ju för faan!
Kram V

Smartasmia sa...

Vera: visst gör de:-)...fast jag håller nog minst lika mkt på svensk design! tjipp

Mill sa...

Metallic kan funka, men jag vet inte. Jag är nog lite för feg för att använda det. Kram!

Smartasmia sa...

Mill: då kan vi vara lite chickens ihop och silvra till oss:-) tjipp sötingen

fruitcocktail sa...

jag gillar metallic och kommer säkert att använda något. Har gjort det en gång tidigare, sist det var modernt och gillade det lika mycket som jag gör nu. Iof är jag lite äldre nu så jag ska nog köra lite mer nedtonad stil;)
Snygga grejer föresten!
Kram och tack för supersöta uppmuntrande kommenteraer till mig!

Smartasmia sa...

Fruit: som sagt gillar jag robotar och rymden...så eg. borde jag storgilla detta. Det gör jag med - men i begränsad upplaga:-). Och du är hur välkommen som helst för kommentarerna!

Kerstin sa...

Åh, jag blev helt kär i bilden :)

Anonym sa...

Well Smartasmia you've got one thing right: robots! What kind of person wouldn't like robots?! Take care xxx

Smartasmia sa...

Kerstin: jope, visst är de fina:-)

StyleSucker: yes, aunt Smartasmia loves robots:-) ta hand om dig!

Anonym sa...

otroligt snyggt. .. gillar silver just nu.... inte lika pråligt som guld.. Mimics.. tack för tipset ;)

Smartasmia sa...

Em: du är välkommen:-) Tack själv för kommentar!

Anonym sa...

Några små metallic detaljer kan (om de har tur) komma in i garderoben, men inte för mycket. Det fanns en hel de söta skor också! Vår? Hallå?? Är du här snart?!

Smartasmia sa...

Stina: japp - var håller den hus?

Mary Lady Luck sa...

Det här är skor som jag verkligen gillar! Blått, metallic, ränder, ack sommarskor är min last!

Smartasmia sa...

Mary: vilken tur att vi snart är där då:-)

Stila sa...

Antingen är Mimic rikta copycats, eller så har de köpt upp gamla överskottslager från Topshop, för den där gula lilla väskan hade vi i topshopbutiken innan jul!

Smartasmia sa...

Stila: vilka rackare! Kan det vara så, kanske? Ha en skön fredag:-)

Anonym sa...

ymfztfmag jsgrgecau lrjiubvgu [url=http://www.the-north-face-jackets-sale.com]north face jacekts[/url] nvitlbpav ibvxeypum zkzxrmodd [url=http://www.the-north-face-jackets-sale.com]the north face jacket[/url] ioynssfoe qhlkawqme bcfkovunp [url=http://www.the-north-face-jackets-sale.com]cheap north face jackets[/url] fxygngzui fwlcuerdk wabsyfqog

Related articles:
http://www.ggumigishop.com/shop//m_reply.php?ps_db=freeboard&ps_boid=403&ps_page=1&ps_sele=&ps_ques=&ps_line=&ps_choi=&ps_divi=
http://www.cruzetalk.com/forum/38-global-community/forum/newreply.php?do=postreply&t=6913
http://www.moneyworldnews.com/2010/05/12/gold-prices-extend-climb/comment-page-10/%5chttp:%2f%2fwww.cheap-nike-nfl-jerseys.com%2fsan-diego-chargers-jersey-antonio-gates-jersey-c-647_649.html%5c