21 januari 2007

Tacksamhet

Foto: Smartasmia


Smartasmia äntrade ju ett nytt 10-tal (läs fyllde år) den 18:e och blev grattad både av Er som av min familj och vänner. Tack!

En mer överraskande gratulation kom dels från min stamkrog, dels från en av Smartasmias favoritdesigners.

På min födelsedag i torsdags gick jag och Herr Boudoir upp till vår stamkrog för att runda av kvällen med ett glas rödtjut. Smartasmia blev väldans rörd när jag blev mottagen med en jättefin bukett med rosor och tulpaner (se bild ovan; tjusiga buketten i blått till vänster kom från min storebror och mina brorsdöttrar Piff och Puff).

Kanske det var en hint för mig att jag inte borde spendera så mycket tid på denna pub. Fast det är svårt att hålla sig därifrån då personalen är så trevlig.

Dagen efter min födelsedag satt jag hemma och jobbade på eftermiddagen när det plötsligt ringer på dörren. Där står Kristina, praktikant hos Camilla Norrback, med present till mig!

Av Camilla, Maria och de andra i Norrbacksgänget fick jag dels en helt underbar T-shirt i riktigt mörkt grått, dels ett par supersköna och varma knästrumpor (handstickade) i merinoull.

Smartasmia är alldeles överväldigad!

11 kommentarer:

Vera sa...

Vikka underbara överraskningar!

Kerstin sa...

Wow - vilka presenter. Men de är du värda. PUSS.

Smartasmia sa...

Vera och Kerstin: japp - jag blev som sagt helt överväldigad och jätteglad! Tack söta tjejerna (Vera och Kerstin, alltså):-)

Lina sa...

grattis i efterskott! gud vad kul med presenter. sånt där är jag fortf ganska barnslig med...älskar att få presenter..hehe

Smartasmia sa...

Lina: hehehe..tack! Och jag är kung (drottning, kanske) över de barnsliga vad gäller "paketeterna". Mer sån åt oss alla NU! tjipp

Mary Lady Luck sa...

Vad roligt med så mycket uppvaktning! Då vet man att man är uppskattad :)

Smartasmia sa...

Mary: japp - jag häpnar! tjipp:-)

Mill sa...

Det är härligt att fylla år!

Smartasmia sa...

Mill: jo men visst:-)

Anonym sa...

Wow, inte dåligt. :) Man du verkar vara en trevlig tjej så jag är inte förvånad.

Smartasmia sa...

Käthe: Oj - vilken fin komplimang: tackar:-) Dito, tjejen, dito!