04 februari 2007

Cocktail och perfekta dagar


Igår hade Smartasmia litet cocktailparty.

Det var en dåligt vald dag för ett sånt dock, ty de jag bjudit dök aldrig upp. Men ni är förlåtna. Oförutsedda saker dyker upp ibland. Dessutom tar jag trötthet på största allvar.

Hade ett riktigt mysigt cocktailparty med min storebror, Piff & Puff, Johanna-tösen och Vicky en stund. Och herr Boudoir.

Herr Bäverlim och Herr Annoying tillbringade kvällen i varsin kartong. Ätandes ölkorv och andra cocktailtilltugg.

Storebror satt mest och log. Han hade nämligen haft en av livets perfekta dagar. Med Sally Mann-föreläsning på Kulturhuset. Vi log med honom.

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, coctailparty är aldrig fel :)

Anonym sa...

Härligt med cocktail-party. :)
Du har inte några tips på goda tilltugg att dela med dig av?

Smartasmia sa...

Kerstin: nope, det är helt OK:-)

Käthe: hmm..är hyfsat dålig på det. Körde en cross-over mellan italienst och spanskt igår med "slippa-anstränga-sig" mat som snittade ölkorvar, ost, oliver, permesanskivor och tapaskex. Eller snarare: jag kanske inte är dålig på det, men för trött för att anstränga mig mer för tillfället...:-)

Mary Lady Luck sa...

Det låter ju supermysigt.. Tilltuggen lät smaskens, skulle gärna sätta i mig några såna nu :)

Anonym sa...

Jag blev av någon konstig anledning sjukt hungrig nu. Mmm... ölkorv, ost och kex!

Smartasmia sa...

Mary och Shopoholychic: det är bara att komma över. Finns en hel del kvar p g a avhopp igår:-)

fruitcocktail sa...

Ahh cocktailparty gillar ju jag!! helst när det serveras fruktiga drinkar;)
Har skickat ett litet mail till dig.

Smartasmia sa...

Fröken cocktail: jag anade nästan att du gillar sådana:-) Ska checka min inbox! tjipp

Anonym sa...

Coctailpartyn är alltid välkomna- stora som små! :) Tack för erbjudandet med CW kjolen förresten! Ska plöja igenom utbudet i gbg först så får vi se :)

Smartasmia sa...

Stina: du är välkommen:-)