20 februari 2007

Outlet

Smartasmia har varit flitig som ett bi i helgen.

Jag har nästan färdigställt min årsrapport för min lillebror som jag är god man för. Det känns väldigt skönt.

Dessutom hann jag med en väldigt välbehövlig utflykt med två av Herr Boudoir och mina närmaste vänner M och J till Barkarby outlet utanför Stockholm. Vi gjorde alltså en Linda K (som bloggade om att hon var där i helgen). Det var ett par år sedan jag sist var där och så mycket hade väl inte hänt. Som Linda skrev kommer Whyred att slå upp portarna till en butik där mycket snart. Själv gjorde jag faktiskt ett riktigt fynd....trots att jag för stunden är djupt urfattig (läs Herr Boudoir kom till undsättning); fyndade en "oversized" T-shirt från Acnes förra ss-kollektion i färgen "camel", vilken passar perfekt till ett par hittills inbillade ljusgråa chinos.

Hehe.

T-shirten kostade 175 SEK istället för 500 SEK och den var verkligen väldigt fin på. Kommer säkert att dyka upp i något framtida "Dagens" här. Och Käthe; om du läser det här: förlåt en liten stackars Smartasmia, ty jag har syndat mot Februariköpstoppet. Kanske inte räknas eftersom Herr Boudoir pyntade.....?

P g a lågdipp i depression var det som mumma att få tillbringa lite tid med underbara - och i 5:e månaden pregnanta - J och M (och Herr Boudoir förstås). J är en stilig tös som mäter ungefär 182 cm över havet och hon har alltid varit smal som en träflisa. Det ser väldigt lustigt ut nu när hon är gravid. Hon är fortfarande lika flissmal, men med tillägget att hon ser ut som om hon svalt en perfekt "amerikansk fotboll". Gölligt:-).

Herr Boudoir och M sprang iväg på Toy'r'us och botaniserade i radiostyrt, lego "i flera-tusen-kronors-klassen" och bilbanor i syfte att hitta "prylar till bebben".... Smartasmia och J vet bättre.

Herr Boudoir och jag hade sedan en perfekt söndagskväll då vi för en gångs skull slet oss från respektive dator och istället spelade "Stockholmsspelet". Och jag vann.

16 kommentarer:

Vera sa...

No hard feelings, Mia!
Kram Vera

Smartasmia sa...

Vera: vad bra:-) Kram tillbaka, lillstumpan!

Mill sa...

Eloge till dig som är god man till din bror. Det måste vara skönt att det är någon han känner...

Det låter som om du hade en trevlig helg i alla fall, trots lågdipp. Ta hand om dig! Kram

Smartasmia sa...

Mill: jag hade en superhelg:-) Och tack för elogen! Ta hand om dig också, vännen! Tjipp

Linda K sa...

var också sugen på en massa acne-plagg, för att inte tala om skor! men som sagt, tomhänt gick jag därifrån... :O

Smartasmia sa...

Linda: heder till dig! Det här med outlet i all ära...äldre kollektioner säljs ju ändå i vanliga butiker med upp till 75% rabatt inför ny säsong. Tjipp:-)

Anonym sa...

Låter kul det där spelet? Värt och köpa??

Krammmar

Smartasmia sa...

Smart-ass-helena-med-den-allra-sötaste-lilla-asset: du kan få en provomgång hemma hos tant Mia först...moahahah...innan du bestämmer dig. Det var helt OK:-)

Kerstin sa...

Åh, jag MÅSTE testa Stockholmsspelet :)

Anonym sa...

Heja! Det låter som du har haft en riktigt mysig och trevlig helg. Längtar också efter en sådan. Nästa helg kommer att gå åt till att läsa rapporter eftersom vi ska opponera på varandras rapporter nästa måndag. Suck och pust.

Stina (Klädstrecket) sa...

Åh! vill se bild! Min erfarenhet av acne t-shirtar är väldigt god!! Det är bara att gratulera.

Smartasmia sa...

Kerstin: det var faktiskt helt OK..även efter att ha bott i Sthlm i 20 år kände jag mig som en rookie ibland:-)

Shopoholychic: senare halvan av helgen var riktigt bra...tidigare mindre bra = riktigt bra vinner:-)
Var INTE orolig för opponering..det är jättenyttigt och inte så farligt! Kram

Stina: jag ska plocka fram kameran nån dag:-) Tack!

Anonym sa...

O jag måste ta itu med maken och mig själv och slita mig från datorn en lördagkväll och spela stockholmsspelet som vi ju fick i julklapp!

Smartasmia sa...

Anna: japp - jag rekommenderar lite spelmys:-)

Anonym sa...

Du är självklart förlåten - vilket fynd. :) Har själv fyndat idag och är osäker på om jag brutit mot köpstoppet eller ej...

Smartasmia sa...

Käthe: ska ta en koll...hehehe:-) Och tack!