20 mars 2007

Nyhandlat

Foto: Smartasmia


I fredags var Smartasmia en runda på Åhléns City, Sthlm och passade då på att utnyttja några presentcheckar som jag och Herr Boudoir hade fått ihop på tidigare nämnda marknadsundersökningar. Då bidde det klänningen "LSD-2" från Acne ovan i gråmelange. Nästan "gratis". Den kostade 995 SEK och jag hade checkar för 800 SEK...tack förresten till Herr Boudoir som skänkte sina till mig.

Igår var det dags för en liten tur dit igen - ty Åhléns har klubbdagar mellan den 19 och 22 mars. Smartasmia är medlem i Åhlénsklubben sen några år tillbaka och ibland dyker det upp lite "bonuscheckar" i valör efter hur mycket man handlat för under perioden. Hade lyckats få ihop 150 SEK i bonuscheckar så ovan klänning från Acne betalade jag 45 SEK för kontant i slutändan. Tjipp! Dessutom fick man inför klubbdagarna ett erbjudande om 15% rabatt på en vara, vilket resulterade i ovan helvita Converse "Chuch Taylor". Originalpris 695 SEK....med rabatt blev det alltså 591 SEK. Ett litet minus här dock. Dessa helvita vanliga textil-Converse kostade i originalpris ca 100 SEK mer än vad de andra tygvarianterna gör. Varför kan man ju fråga sig? Jag frågade en expedit och hans enda förklaring var att "det är nog för att de är enfärgade"....heheehe..borde det inte bli billigare att tillverka dem då...egentligen (utan den röda linjen runt sulan och det blå Conversemärket)...? Smartasmia spekulerar.

Samtidigt passade jag på att inhandla ett litet "nybörjarkit" för nagellacks-nästan-oskulder som jag, bestående av ett styck knallgult (observera ej neongult) Viva la Diva-lack för 45 SEK, ett kombo under-och överlack från Depend för 60 SEK, en remover från Quick and Easy för 25 SEK samt en fil från Depend för 25 SEK. Nu önskar jag bara att jag hade en uppsättning med alla dessa checkar till..eller två.

36 kommentarer:

Annie - PD sa...

Så fina grejor :D Rabattcheckar känns som rena trolleriet ibland. Acne klänningen är perfekt :)

Anonym sa...

Fin klänning. Fina skor. Fint med gult nagellack. Fin Mia!

Linda K sa...

vita baketkängor is da shit! jag har redan provat på mina Cheap Monday-pjuck :)

Smartasmia sa...

Annie: oui madame..jag är på vad gäller checkar:-) Och tack!

Ida: morgon sötisen! Oj - vilka komplimang som haglar här....en tackar:-) tjipp

Smartasmia sa...

Linda: hejhopp min sköna! Ahh..CM-dojjerna är också finfina:-)

adoremy sa...

åh va fiiint och bra med rabattchecks! måste oxå skaffa mig ett par helvita converse! dom skulle nog tycka om att stå brevid mina helsvarta på skohyllan! har iaf köpte kjolen från Acne med paper bag waist:) den ska hänga med mig hela våååren:)
trevlig lunch!

Anonym sa...

Vad fint!!! Jag är också noga med att påpeka att mitt inte är neon, så att alla vet. *hihi*

Smartasmia sa...

Adoremy: jo - det var finemang med checkarna här...kunde handla lite fint fast min plånbok är silkespapperstunn för stunden:-) Och gee vad kul att du köpt den finfina kjolen nu...du kommer att regera i den:-) Trevlig lunch tillbaka där!

Smartasmia sa...

Käthe: hehehe..jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev det:-) tjipp sötisen

Anonym sa...

Oj oj vilken fin klänning! De där Conversedojorna har jag också spanat in. Anledningen till att de är lite dyrare är antagligen för att de är en "flashigare" variant av de vanliga. Dessa heter nämligen Monochrome White :) Ha en trevlig dag! Kram.

Smartasmia sa...

Shopoholychic: tack raringen:-) Och nu förstår jag...hehe..de är ju så rackans flashiga:-) tjipp bönan och en minst lika trevlig till dig - och en bamsekram!

a spoonful of mint sa...

Vilken bra musiksmak du har, typ samma som jag.(kollade in din profil lite närmare)

Mary Lady Luck sa...

Heja rabattcheckar! Superfina skor du köpt, jag kanske måste härmas ty även Mary har en 15%-check som ligger och skräpar här hemma :)

Smartasmia sa...

Yeh-yeh girl: aha..har inte hunnit kolla din ännu..men nu vet jag:-) En ypperligt god smak min fröken har:-) Och jag tror att jag lägger till dig bland mina favoritbloggar här till höger också - om fröken tillåter? tjipp

Smartasmia sa...

Mary LL: härmas på du bara - skulle vara en ära att gå i samma skor som min söta fröken där:-) hey - tillbaka i sängen ögonabums nu!! tjipp

Sincerely Johanna sa...

I Eskilstuna har vi klubbdagar mellan 28-30 mars, mycket bättre då har man fått lön samt att vi had 20 procent på valfri vara. Mycket fina saker du har köpt.

Smartasmia sa...

Johanna: rackans huligan-Åhléns;-) Japp - jag är medveten om att det varierar lite mellan varuhusen...i detta fallet till mitt förtret;-) Och bättre period dessutom! tjipp sötisen

Anonym sa...

Japp, fina grejer!! Du har hjälpt mig att få öppna mina ögon för Acne och Whyred. :)

Smartasmia sa...

Mia: åh, nej..jag har dragit dig i pengafördärvet, menar du;-) Kram sötingen

Vera sa...

Hot damn vilka fynd det blev med alla dina bonuscheckar!
Bra med lite nagelgodis. Gillar gult :) tjoflöjt

a spoonful of mint sa...

Klart du får länka. Jag ska länka dig när jag får lite tid över.

Smartasmia sa...

Verasötnos: japp - jag gillar gult också:-) tjo tillbaka till sötis

Yeh-yeh: ah...vilken ära. Då slår jag till och länkar fröken:-) tjipp

Anonym sa...

Haha, japp, rakt ner i det stora svarta hålet som suuuggger ut pengar...*haha*

Smartasmia sa...

Mia: exaktemente;-) tjipp

Kerstin sa...

Mycket bra köp måste jag säga :)

Missy sa...

Snyggt! Jag är så otroligt sugen på ett par Chucks, minns med värme de rosa jag hade när jag var tio år :) Fast nu blir det nog allt någon annan färg.

Smartasmia sa...

Kerstin: tack allra sötaste tösen:-)

Missy: hehehe..kanske ett par neonrosa...?...:-) Jope - det är riktiga klassiker!

Anonym sa...

När får man se naglarna, förrresten? :)

. sa...

Du kan du, som vanligt. Otrolig inspiration du är, det spelar ingen roll hur dagen är i övrigt, bara man läser något du skrivit så blir man glad. Oavsett =)

Smartasmia sa...

Käthe: hahaha.. - läs: jag är grymt nybörjare och just nu ser de ut som en ung. 4-årig manikyrist "gjort" dem;-) Ska fundera på det...

Smartasmia sa...

Leontina: ojojoj...du imponerar på mig och fortsätter att samla "pluspoäng" hos tant Mia:-) Tack så väldans - du gjorde mig glad nu! tjipp

Sara sa...

åh vad kul det är att handla med checkar! det blir man verkligen på bra humör av! något annat man blir på bra humör av är av dina söta kommentarer, det borde finnas fler som du! kram på dig

fruitcocktail sa...

Wow vilka fynd!! Mycket snyggt:)
Hoppas du mår bra annars! Kram

Smartasmia sa...

Sara: tack raringen...jag kör på måttot att försöka vara schysst mot alla - om de inte är helt "hopplösa";-)..och du är ju en av mina favoriter. Dessutom har du en stor portion sunt förnuft själv:-)

Fruitcocktail: ahh..där är du ju:-) Haver saknat fröken. Jope - det knallar på här - och tack:-) Kram tillbaka där

Anonym sa...

Jag har det där gula nagellacket köpte det för ett tag sen men jag betalade typ 4,50 kr för det ;) köpte det ihop med ett spygrönt. Jag älskar verkligen nagellack. Klänningen var dessutom snyggg!!

Smartasmia sa...

Ida: hahaha..det kan man kalla fynd! Det var nog ngn som inte rikigt vågade lita på att gult och spygrönt kommer att slå så hårt som det nu gjorde:-) tjipp - och tack!