23 april 2007

På besök hos Öös

Foto: Smartasmia


Öös designerunion är den där trevliga butiken på Svartensgatan 12 i Stockholm som jag skrivit om förut. En butik som sprudlar av skaparglädje och inspiration och som alltid får en att känna sig välkommen tack vare hemtrevlig miljö i kombination med underbar personal.

Smartasmia var på litet besök där förra veckan och tänker nu försöka förmedla allt det spännande i butik för er. Det har hänt lite saker sedan jag skrev om Öös första gången vad gäller utbudet...eller snarare Öös har växt vad gäller designers representerade där. Och det är ett väldigt intressant utbud som erbjuds.

I ovan bild syns längst upp en överdimensionerad militärinspirerad herrskjorta från duktiga Tina Olsson för 1220 SEK; underklädsset från coola Tönt, BH 380 SEK, trosor 340 SEK samt helt set 700 SEK; klänningar från finfina FvH ca 1600 SEK (för er som inte befinner er i Stockholm kan jag rekommendera Design Sverige som just fått in dessa klänningar).

Foto: Tina Olsson, Smartasmia


Jag kunde givetvis inte motstå att test lite när jag var där och i bild ovan kan därför ses moi iförd Paula Hagerskans läckra brackor med "paperbag-waist" och dragkedjor för 1190 SEK. En byxa som man kan välja storlek efter hur man vill att de ska sitta med fördel...antingen mer loose än ovan, eller som ovan ge en tightare silhuett.

Foto: Smartasmia


Slutligen får accessoarerna i butik representeras av Titti Bjernér i form av halsband med flygplan, ca 1000 SEK, svärd, 995 SEK, hjärta ("fuck buddies") 695 SEK. .

Gör en Smartasmia och ta ett Öös-besök!

16 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Tack för tipset. Smyckena var verkligen jättefina. Kram

Smartasmia sa...

Johanna: japp - de är superfina:-) och du är tillbaka igen:-) tjipp

Anonym sa...

Nice byxor!

Smartasmia sa...

Rosanna: välkommen hit! Och japp - jag gillade dem mycket:-) tjipp

Linda K sa...

vad mycket fint! jag blev såklart kär i de rosa underkläderna :)

Smartasmia sa...

Linda K: japp - de var ljuvliga:-)

Anonym sa...

Jisses, vad snyggt vyxorna sitter på dig!!

Smartasmia sa...

Käthe: ojoj..tack fröken:-) Snart dags för Sthlmresa nu? tjipp

Kerstin sa...

Shit - måste dit - ursnygga saker :)

Smartasmia sa...

Kerstin: gör så - de hade massa schysst inne nu:-)

Annie - PD sa...

Men åh så mkt fina saker... :D
Jag måste måste ta det lugnt tills bröllopet är över. Men SEN, då du... :D

Smartasmia sa...

Annie: klart du ska ta det lugnt till din dag nu:-) Kramkram

Anonym sa...

byxorna var verkligen underbara, dem skulle jag inte tacka nej till

Missy sa...

Jag blev RIKTIGT sugen... Måste nog ut på en liten Stockholmstur snart. Om inte annat för att mitt Kiehls-balsam snart är slut :(

Smartasmia sa...

Emma: japp - det var ett par ruskigt fina brackor där:-) tjipptjipp

Smartasmia sa...

Missy: du vet vem du MÅSTE höra av dig till i så fall! :-) Allvarligt!