24 maj 2007

Hemma hos Nakkna

Foto: Smartasmia


I förrgår tog Smartasmia sig en liten runda förbi Nakknabutiken på Tjärhovsgatan 3, Stockholm. Det var ett tag sedan jag var där och jag kunde nu konstatera att det mesta ur vår- och sommarkollektionen fanns på plats och därtill snyggt som tusan.

Camilla Sundin, Claes Berkes och Ella Soccorsi är personerna bakom Nakkna och det är alltid någon av dem (nästan....ibland Claes pappa) som man stöter på i den hemtrevliga butiken och som gärna hjälper dig att hitta ditt drömplagg. Och är rackans så trevliga på köpet!

Visade några exempel ur ss 07 tidigare här och ovan syns några finfina exempel från både herr- och damkollektion. Nakkna är väl kanske inte kända för att visa upp alltför mycket färger i sina kollektioner - dock hittades det knallgröna trycket i ovan herr-T-shirt igår. Däremot är de fullfjädrade då det gäller att presentera sina plagg i de basfärger man oftast hittar där - grått, svart, vitt och gråblått - med stor variation.

7 kommentarer:

Annie - PD sa...

Färgskalan gillar jag... Svart och grått är min piece of cake :D

Smartasmia sa...

Annie: håller mig dig - sen är det ju upp till oss att tillsätta färg i ev. tillbehör:-)

Sincerely Johanna sa...

Mycket fina outfits du hittat där. Kram

Smartasmia sa...

Johanna: tack, vännen:-)Kram tillbaka

Anonym sa...

Snyggt!

Missy sa...

Oh, ännu en butik jag måste besöka nästa gång jag anländer storstan :-)

Smartasmia sa...

Natalie: japp - jag håller med fröken:-)

Missy: jag anmäler mig utan problem för en liten SoFo-tur med min favorit-Missy! Tjipp:-)