05 december 2007

Ännu mera hemligheter om mig


My mouth is full of words.

Ibland blir jag full för mig själv. Just det hände igår kväll. Just nu håller jag på med två viktiga projekt; dels att ta mig tillbaka till mitt jobb. Det får jag hjälp med. Dels försöker jag få tillbaka förtroendet för mig själv. Det är det bara jag som kan hjälpa mig med. Och det gör jag. Om ni bara visste hur mycket livserfarenhet jag besitter. Bara fråga på. Fast ibland hjälper det inte mig....bara andra.

Och just det gillar jag att göra - och att hjälpa till med. Det liksom hjälper mig på vägen.

Återkommer när jag har något vettigt att säga nästa gång
.

Update: nej....jag var inte full - möjligen salongsberusad:-) Dessutom lyckades jag med bedriften att måla klart en bordsskiva utan att spilla en droppe färg. Och inlägget ovan är jag i ett nötskal. Varför hymla. Dock ingen depressions-Smartasmia för stunden. Kram till alla sötnosar där ute.

12 kommentarer:

Annie - PD sa...

Det är inte lätt alla gånger att släppa fram och tro på alla bra saker men du är toppen på alla sätt. En av de klokaste personer jag mött på vår planet.
Stor kram raring

Anna sa...

Kändes som att det mig du skrev om - så du är långt ifrån ensam bejbset.

Jag hejar på dig, för du är värd att hejas på.

Kram på dig

Anonym sa...

Ett litet tips från mig, börja skriv dagbok. Skriv om ALLT möjligt, planer, tankar, positivt o negativt. Se dig själv och din situation som ett projekt. Då känns det som att man har nåt att arbeta med. Det hjälpte mig när allt var som värst. Har lyckats jobba upp mig några pinnhål nu och mår bättre men det är en livslång kamp med sig själv. Inget man löser på en kafferast...
Kram,
Sus

Smartasmia sa...

Ojoj, vilka finfina kommentarer ovan - jag blir jätterörd! Sus: tack vännen - tror nog att jag ska ta upp din idé där! Annie: tack finingen - och dito:-) LL-bönan: tack tack sötnosen - jag hejar givetvis på dig tillbaka. Det är du värd:-)

a spoonful of mint sa...

Jag skulle gärna träffa dig, o du vise. Men jag är jättekrasslig för tillfället, och nu är jag krasslig, med all säkerhet. Kram.

Vera sa...

Har aldrig träffat dig IRL än, men jag skulle gärna vilja. För du verkar vara en klok o tänkande människa med humor. Det gillar jag. Kan tänka mig att sitta o filosifera med dig över en flaska rötjut!!
Kramkram

Anonym sa...

Har lite svårt att förstå att du behöver hjälp med saker liksom. Du verkar så tuffelituff Smartasmia! :D Men samtidigt förstår jag. För egentligen är jag också en osäker liten kotte på insidan. Fast utsidan för det mesta är ett gangsterchick! Så det är mest jag som vet om den ängsliga Nasse som sitter i min mage och säger "oh oh ohjsan. Kära nån då!" Men jag håller tummarna för dig. Och tvekar inte en millisekund på att det kommer att gå bra med såväl jobb som självförtroende. Nu ska jag fortsätta packa för Oman, men först Stockholm. :) Tjii Krama

Smartasmia sa...

Y-Y-bruttan: ahh...så den har äntligen slagit till...men förhoppningsvis inte helt ut dig, den rackarns förkylningen! Du får kurera dig, din lilla filur! Och tack, men för allas säkerhet bör du nog stanna inne idag...så även jag med tanke på min lätta blykeps på huvudknoppen idag;-)

Vera: vi var ju hyfsat nära på Modettefesten där i våras. Det blir säkert ett bra tillfälle framöver - och klart jag vill träffa dig, chickset:-)

Kajsa-den-lilla-sötnoserskan: hehehe...du är en gullefjutt, du:-) Som jag gillar! Japp - tänka sig att coola Smartasmia har en ondsint depp i sig ibland. Och är osäker. Fast full med vishet som man är brukar det alltid reda ut sig:-) Glöm nu för sjuttsingen inte att packa ner lille jag i packningen! Sthlm lär bäva inför frökens eminenta snabbesök:-)

Anonym sa...

Jag hejar på dig! Det vet du hoppas jag! :) Tänk en massa ljus och bara mys där ute på din ö. Det kommer gå vägen! Kramkalas.

Smartasmia sa...

Shopoholychic: tack sötfian där:-) Hejar på dig med! Kramkalas är det:-)

Anonym sa...

Grattis till det lyckade målandet! Och så vet du att du är omtyckt för din egen skull för ingen annan är som du. Hoppas det går fint med allt vad du tar dig för tjejjen:)

Smartasmia sa...

Jenny: nu gjorde du mig rörd igen, lillknyttet...tack så jättemest. Du är ett litet unikum du med, vet du:-) Kramsingen