22 januari 2008

Toile de Jouy

Bild: härifrån


Undrar om det är tanten i mig som gör sig påmind igen.

Vet inte var annars ifrån jag fått suget efter ovan Toile de Jouy-mönster. Och var skulle jag ha det...? Smartasmia är ingen gardinmänniska. Sovrum? Njae.....möjligen på ett påslakan. Fast vänta nu.....jag vet visst var jag vill ha det. Såg ju några Toile de Jouy-inspirerade soffkuddar på inredningsbutik för ett tag sedan. Fast något ekivoga sådana. Nakna bröst och sånt. Snusk minsann, fast helt i min smak.

Herr Boudoir: är det inte dags för en present snart...?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner om tapeten vi hade i köket innan omtapetsering (se länk). Skillnaden är väl att vi inte var fullt lika postitivt inställda till den ;-)

Smartasmia sa...

Kay: välkommen som "kommentator" här:-) Hmmm...jag måste medge att jag gillade dina kökstapeter...dock med omskriven modifiering.

Annie - PD sa...

Men det är riktigt snyggt!!!! :)
Gillar massor.
Kram kram

Smartasmia sa...

Annie: hmmm...vad är det med nya hus och mönster...;-) Kramkram

Anonym sa...

Jag är nog tant med för jag gillar också mönstret

Smartasmia sa...

Fröken Ida: ahhh...tantmönsterklubben härmed bildar då:-)

Peace in mind sa...

Inte alls tantvarning (gissa min ålder haha), nej det är världens finaste mönster. På en kopp, en udda tallrik eller kudden.

Smartasmia sa...

Anna Funderar: jappminnsann om inte fröken Anna har rätt där:-) En kopp ska jag lägga på minnet! Tack