23 november 2006

Branten

Jacka från Modströms visad av Sofia; foto: Smartasmia


Några få steg från Götgatsbacken i Stockholm och shoppingstråket där ligger Repslagargatan 11 och Branten som jag skrivit om förut. Detta är ju egentligen inte en butik i vanlig bemärkelse, utan först och främst en nätshop. Dock går det att bestämma träff med supertrevliga töserna Anna Branten eller Sofia Weman för personligt besök i den reella butiken Branten på ovan adress. Här pratar vi rejäl kundservice och varmt bemötande! Det finns en mail-lista som man kan anmäla sig till genom att kontakta Branten (mail-adress på hemsidan). Om man står med på mail-listan för nyhetsbrev är sannolikheten ganska hög för att du blir bjuden på kundjippo med tilltugg och bra erbjudanden ibland.

Skjorta från Pimpinette, blus från Ylva Liljefors; foto: Smartasmia


Branten har som motto att leverera ”inte helt vanliga kläder”, ”sånt man inte får tag i på så många andra ställen” och kläder med bra skärningar och av hög kvalitet. Det konceptet funkar för mig och uppenbarligen för en mängd andra; i dagarna kommer Anna och Sofia att släppa en ny, förbättrad och fräschare version av nätshopen Branten. Jag tycker i o f s att den nuvarande versionen är mycket genomarbetad och snygg, men jag lyckades få en liten ”tjuvkik” på den och jag är mäkta imponerad. I samband med denna ”nyöppning” kommer också ett fint erbjudande om extra bra priser på ytterplagg så håll ögonen öppna! Nätshopen i uppdaterad version erbjuder även engelsk version, alltså en dörr ut mot vida världen. Dessutom kommer Branten att köra en advetskalender under december månad med nya, fantastiska erbjudanden bakom varje ”dagslucka”. Väl värt att hålla koll även på detta, alltså. I samband med nyöppningen kommer också servicen att kunna få beställningar levererade till annan adress, d v s perfekt nu till jul med tanke på julklappsinköp. Utöver detta erbjuds även att få varorna färdiginslagna som paket vid leverans.

Jag har besökt Brantens reella butik vid några tillfällen och jag rekommenderar verkligen ett besök för dig också; även om butiken som sagt egentligen är en nätshop, känns det ombonat och mysigt att komma hit. Och vilket utbud som erbjuds! I lokalen dignar det för tillfället av kläder på ställningarna och det är en fröjd för öga och själ att bara insupa detta. Här säljs bl a Eksempel, Baum und Pferdgarten, Les Prairies de Paris, Camilla Norrback och Ylva Liljefors. Sofia Weman designar dessutom under sitt smyckesmärke
Milunovic – smycken söta som bakelser, fast med en tuff känsla.


Smycken från Milunovic; foto: Smartasmia


Nu till helgen, närmare bestämt på lördag den 25 november har Branten lagerutförsäljing och därmed öppet för alla som vill komma förbi och mingla och se kläderna i verkligheten mellan 12-18 på Repslagargatan 11. Bra erbjudanden utlovas även här; vad sägs om rabatter upp till 50 % på stora delar av höstsortimentet!

Sofia i manchesterrock från Les Prairies de Paris; foto: Smartasmia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg jacka!!!

Smartasmia sa...

Junitjej: japp - den är jättefin! Välkommen till min blogg, förresten och tack för kommentar:-)

fruitcocktail sa...

Åh jag gillar verkligen örhängena. Ett par av dom skulle inte va dumt!

Smartasmia sa...

Fruitcocktail: Sofia som gör smyckena är jätteduktig; vill du se dem "live" kan du alltid boka tid med Anna eller Sofia på Branten - de är väldigt serviceminded och det är absolut inget köptvång. Annars får du höra av dig till mig så kan jag följa med dig dit:-)