17 november 2006

Riktig vintage


Som titeln antyder handlar det här om riktig vintage. De senaste åren har rådit en tendens till att kalla vad på svenska faktiskt borde heta "begagnat" för först "second hand", därefter "vintage". Jag är själv en sådan "syndare" vad gäller att uttrycka mig om kläder och saker som har några rejäla år på nacken, kontra vad som bara är något år (om ens det) gammalt. I ett tidigare inlägg här hänvisar jag till mina Tradera-auktioner och kallar i dessa mina hyfsat nya kläder för "vintage"...ajabaja mig!

Hur som helst; Lily of the Valley är en nätshop (ja ni ser, svengelska också så det skriker om det....nätbutik, månne?) som drivs av begåvade och söta Karin, en ung kvinna med förkärlek till lite äldre kläder. Hon har god smak och är en baddare på att leta upp finfin vintage (ja, ja...jag kallar det väl så tills vidare;-)). Jag rekommenderar starkt ett åtminstone veckobaserat besök i hennes nätshop! Just för tillfället kan man "klicka hem" något av ovan två par otroligt vackra pumps. You go, Karin!

5 kommentarer:

Vera sa...

Dom får in en hel fina grejer. Bra butik!

Vera sa...

en hel del ska det vara :-)

Smartasmia sa...

Vera: tack för inläggen - och grattis till de första 2:-) Japp - en av mina vintagenätshopsfavoriter (där fick jag till det, va?). Fin blogg du har, förresten.

Anonym sa...

Ååh nu ser jag att det går att kommentera! Tack så jättemycket (igen) för allt snällt du säger om mig och min affär! <3 / Karin

Smartasmia sa...

Karin: Du är värd all cred du kan få!