28 januari 2007

Ett nödrop för de hemlösa


Mitt i allt bloggsnack om ELLE-galan och kläder generellt kommer här ett litet vidarefört nödrop från de frivilligorganisationer i ex. vis Stockholm som hjälper hemlösa:


Såg följande i Dagens Nyheter.

Smartasmia fick ju hjälp förra gången detta problem togs upp. Därför uppmanar jag nu er igen - eller ni som inte kunde/visste om förra gången - att genast samla ihop era gamla vinterkläder och bege er till ert närmaste "insamlingsställe" (läs frivilligorganisationer).

Som det står i artikeln i DN är det alltså framför allt varmare kläder OCH underkläder och skor som är mest akut. Många är de hemlösa som så här års förfryser tår och fingrar...

Själv lämnade jag och Herr Boudoir ifrån oss ett antal kassar förra gången, vilket gör att vårt förråd är tömt. Men kanske har du något liggandes?

Tack på förhand.

21 kommentarer:

Anonym sa...

SJälvklart lägger jag inte en länk. Tack för tipset. :)

Smartasmia sa...

Tack raringen Käthe!

Anonym sa...

Du är bra Mia! Jag skriver om det här imorn i bloggen runt den tid som bloggen brukar ha mest besökare, så att så många som möjligt kan se det! Kram.

Anonym sa...

Consider it done!

Smartasmia sa...

Hanna och Mill: tack så mkt, finingarna:-)

Kerstin sa...

Heja Mia :) Jag hoppas innerligt att jag kommer att hinna lägga upp någonting under dagen - annars fpr det bli ikväll. Puss.

Anonym sa...

Bra Mia! Jag gjorde en länkning till ditt inlägg nyss.

Anonym sa...

Fixat på bloggen nu, ska rota igenom garderoben när jag kommit hem från skolan. Stor sammetros till dig som tar upp ämnet :)

Smartasmia sa...

Kerstin: du är så ursäktad om du inte hinner - det är jag som ska be dig om ursäkt för att jag inte tänkte på att du börjar nya jobbet idag! Tack, stumpan!

Miashopping: tack så mkt sötnosen!

Mary: en lika stor ros tillbaka till dig lilla stumpan! Och födelsedagsbarn är man minst ett par veckor efter också;-)

Anonym sa...

Fixat! Hade tyvärr storrensning för ett par månader då allt försvann..

Smartasmia sa...

Stina: tack för hjälpen, raringen! Och det är superbäst att du lånar din blogg till detta; att både du och jag sen rensat tidigare är en helt annan femma:-) tjipp

Anonym sa...

Inlägget klart! Kom precis hem, så nu blir det mat. Är vrålhungrig! Krams

Smartasmia sa...

Shopoholychic: tack lilla sötingen:-)

Anonym sa...

Vi kommer snart publa dagens outfit där vi självklart länkat till ditt inlägg och DNs artikel och uppmanat läsarna att hjälpa.

Du är så god Mia! det värmer att du tänker gott.

Smartasmia sa...

Ida: OJ - tack så jättemkt för din fina kommentar; det värmer jättemkt! Och tack till dig och systra för att ni är såna sötnosar. Tjipp

Martina sa...

Så där, då har jag också länkat från min sida! Wow, vilket samarbete alla bloggare emellan! Hoppas att det ger utdelning!

Smartasmia sa...

Stylish: tack så väldans mycket!

Anonym sa...

Vilket bra initiativ!! Vi har faktiskt precis rensat på vinterkläder och har cirka 3-4 kassar med varma koftor etc de ligger och dammar i källaren nu. Så jag ska kolla upp vilka ställen man kan lämna av det på och försöka fixa det senast under helgen! :) Kommer tipsa om det på min blogg imorgon och länka till ditt inlägg! Ännu en gång måste jag påpeka att det är ett bra att du tog upp ämnet

Smartasmia sa...

Nina: tackar! Superbäst att du blev inspirerad - och att du kan lämna till insamling! Jag blir jätteglad när folk ser och vill hjälpa till:-) Kram

Anonym sa...

Hoppas det ÄR ok att jag länkade hit=)

MVh hannah

Smartasmia sa...

Hannah: självklart! Ju fler som sprider vidare, desto bättre:-)