30 november 2006

Viktigt meddelande

Som jag nämnde senast igår är det "shoppingdagen" med stort S idag/kväll. Mitt i alla frestande erbjudanden från diverse butiker vill jag här, i all sin enkelhet, tipsa om något DU kan bidra med - åt andra hållet:

Bostället är ett härbärge för några få (10 platser/natt) hemlösa på Högbergsgatan 51 i Stockholm. Idag fyller de 5 år och för att fira detta bjuder de in allmänheten på öppet hus och tårtkalas mellan kl 15 och 19. Samtidigt uppmanas du som har lite kläder över att passa på att skänka dessa - speciellt värmande vinterkläder då många hemlösa får amputera fingrar och tår när kylan väl sätter in på allvar. Ta alltså med varma tröjor, jackor, skor, strumpor, underkläder m.m. som är nytvättade och fräscha om du går dit ikväll.

Själv ska här lämnas in herr Boudoirs vinterjacka från förra året. Bland annat.

Update:

Just hemkommen från öppet hus på Bostället och jag är mäkta imponerad! Blev mött med fullkomligt öppna armar av väldigt trevlig personal och en del boende där och fick en pratstund med jättetrevlig tjej som gjorde sin praktik under utbildning där. Kan tillägga att tårtan var väldigt god:-)

Ni som vill bidra med kläder hit, men inte hade ngn möjlighet just idag - jag är tämligen säker på att ni kan höra av er till Bostället (tel. nr finns i reportage om Bostället om ni klickar på min länk ovan) för att bestämma möte vid senare tillfälle - kläder behövs alltid. Som jag skrev ovan är det ca 10 platser för kvinnor där, men dessutom runt 20 platser för män i separat avdelning, så det finns behov av både herr- som damkläder! Läs gärna mer om detta projekt under länk ovan.

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Bra inlägg. Såklart att jag ska pusha för det.

Smartasmia sa...

Tack finingen - du är bäst!

Anonym sa...

Oj, synd att man bor långt ifrån! Men annars underbart bra initiativ! =)

Smartasmia sa...

Anny: tack för din kommentar - och jag lovar att skicka en tanke till dig när jag lämnar mitt lilla bidra idag! Tjipp, Smartasmia

Anonym sa...

Superbra inlägg! Tack för att du plockade bort länkningen angående UO.

Smartasmia sa...

Tack själv, Mia Shopping:-)

Anonym sa...

Otroligt bra tanke! Fler borde göra så. Jag skänker ofta kläder till stadsmissionen och myronas. Då får man både mer plats i garderoben och gör en god gärnig :)

Smartasmia sa...

Em: tack för din kommentar - och för berömmet. Jättebra att du gör det t o m utan "på kommando" - alltså på eget initiativ!

digitizing sa...

This is a very amazing blog I like it you did great work in this blog thank you for sharing.