15 januari 2007

Pringle's vår



Smartasmia gör idag en Ten-Thirtyone och gör Er uppmärksamma på Pringle of Scotland's fina s/s-07 kollektion, om än damsidan. Tack för tipset, Peter - och påminnelse om detta eminenta märke! Om jag inte är helt fel underrättad går Pringle bl a att få tag på i Sverige hos Savile Row, Stockholm till hösten (åtminstone på herrsidan).

Ovan har jag valt ut några av Smartasmias personliga favoriter därifrån. Om det inte varit för pengarna (är tyvärr ett hyfsat dyrt märke) hade jag nog slagit till på både det ena och det andra....

12 kommentarer:

fruitcocktail sa...

Ser ut och ha en väldigt massa snygga grejer. Enkelt men ändå piffigt på nåt vis:)

Smartasmia sa...

Fröken Fruitcocktail: oui, madame:-). Varför är allt snyggt så nedrans dyrt?

Mill sa...

I wish a was a little bit richer...

Mill sa...

Just det. Du har lyckats bli av med de fula ramarna som jag har runt alla bilder. Hur har du gjort?

Anonym sa...

Bra valda saker från kollektionen, gillade allihop :)

Smartasmia sa...

Mill: det gör vi nog lite till mans (eller kvinns, kanske)...:-). Ang. ramarna får du prova dig fram lite i photoshop (antar att det är det du använder): ex.vis under "Redigera" finns en funktion som heter "ramlinjer" där du kan testa att ta bort. Jag hade nog inte den insällningen från början - och jag är fortf. en nybörjare vad gäller photoshop - men det jag gör efter att ha lagt upp en bild, är att först kolla ljus etc, sedan ev. beskära (med beskärverktyget i verktygspanelen), sedan - om jag vill ha en ram enligt ovan, dubbelklickar jag på lager och okejar ett nytt lager och "drar" första lagret in i det andra lagret (förinställning färg=vit) och därefter "lager" och "gör till ett lager". Om svårt att förstå...maila mig kan jag kanske hjälpa dig ngn dag:-)

Lolita: tackar för kommentar...och kul att vi har liknande smak:-)

Kerstin sa...

Jiiipii - jag är superfötjust i Pringle Of Scotland :)

Smartasmia sa...

Ahh..då tar vi varandra i hand, sötnosen:-)

Peter sa...

Ja, jag gillar Pringle. Och s/s 07 är det stiligare än nånsin. Håller helt med Mia!

Smartasmia sa...

Peter: ledsen om jag "stal" din idé, men jag tog ju damsidan åtminstone;-). Om de sänkte priserna lite, lite, skulle det bli ett jättebra genomslag tror jag. Tjipp

Anonym sa...

Ah mycket snyggt. Så där enkelt som man vill den här våren!

Smartasmia sa...

Ida: visst är det:-) Tjipp sötnosen