07 februari 2007

Ond shopping


Smartasmia är just hemkommen från shoppingtur.


Smartasmia är fortfarande på bristningsgränsen till rejäl förkylning och hon irrade därav som en skadeskjuten kråka nere på byn.

Smartasmia har alltså shoppat. Fast inga kläder, smycken, skivor, Vespor eller annat trevligt. Nej, detta var en shoppingtur av ondo. Ond shopping. Hos tandläkaren. För att en lagning bröt ihop på en nylagad tand. Plötsligt är Smartasmia (hmm...nåväl, läs Herr Boudoir som förbarmade sig) flera hundra kronor fattigare...igen....närmare bestämt 642 SEK inklusive avdragen studentrabatt. Arrrggghhhhh!

Nu sängläge en stund.

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, krya på dig sötaste du :) PUSS.

Anonym sa...

Usch, stackare!!

Mill sa...

Varför är det så att allt som är så förbaskat tråkigt alltid kostar mest. Det är inte rättvist. Krya på dig!

Smartasmia sa...

Kerstin, Mia och Mill: små finingar - tack för uppmuntran och krya-på!

Linda K sa...

aj aj aj! förbannar tandläkare (även om dom gör gott för det mesta) , det måste vara en av världens tristaste utgifter. då köper man hellre ballerinor för pengarna.

Smartasmia sa...

Linda: hur rätt har inte fröken Linda här:-)

Mary Lady Luck sa...

Oj då, stackars dig. Jag säger som jag sa till E (han var nämligen också hos tandläkaren igår), man ska vara glad att det inte blev dyrare..

Smartasmia sa...

Mary: hahaha..exakt så så Herr Boudoir när jag kom hem:-)

fruitcocktail sa...

Keya på dig raring!!

fruitcocktail sa...

krya ska det stå;)

Smartasmia sa...

Fruitisen: hehe..jag ska både keya och krya på mig, jag lovar:-)