19 februari 2007

Rapport från vernissage

Foto: Smartasmia


Förra veckan tipsade jag om ett intressant vernissage som ägde rum på butiken Öös, Stockholm. Utställare var frilansande illustratören Jessica Romberg som bl a gjort uppdrag för Moderådet, Nöjesguiden, Habit samt Natur och Kultur.

Smartasmia avlade en kort visit på vernissaget och tog då ovan bild på den begåvade illustratören. I bakgrunden syns några av hennes modeillustrationer, vilka för tillfället går att köpa för 800 SEK/st på Öös.

Blir man ännu mer nyfiken på hennes illustrationer rekommenderar jag antingen ett besök på Jessicas hemsida, alternativt ett besök på webshopen Andyland där några av hennes arbeten finns till försäljning. En mycket trevlig bekantskap, även om Smartasmia som sagt gjorde ett blixtbesök i tisdags kväll.

Jag passade även på att ta några snabba bilder på lite vårnytt i butiken; Karin Jacobsens finfina smycken och Sus Soddus märke Tönt - ett par überfräna hängslen därifrån. Det fanns mycket fint i butiken som jag tyvärr inte hann plåta just nu, men jag lovar att snart göra bättring - och med en bättre kamera!

Drottningen av Saba är ett annat märke representerat på Öös som duktiga Ellen Utterström står bakom. Drottningen av Saba premiärvisade också sin nästkommande kollektion under modeveckan i Stockholm i måndags förra veckan. Utöver detta finns finfina herrplagg av Tina Olsson och en massa annat intressant.


Foto: Smartasmia

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag älskar bilderna från Andyland. Tror jag måste klicka hem någonting snart...

Smartasmia sa...

Kerstin: japp - det finns en hel del godis där:-)

fruitcocktail sa...

underbar konst och underbara smycken:)

Smartasmia sa...

Fruitcoctail: jag är böjd att hålla med fröken:-)