25 februari 2007

Söndagslyx


Just hemkommen från en liten söndagspromenix med Herr Boudoir. Och en jäklans massa små och extremt otäcka snöflingor.


Efter promenix och lite titt i ett par affärer slog Smartasmia och Herr Boudoir sig ner tillsammans med kompis Herr M på en pub mitt i shoppingrännan vid Götgatspuckeln, Stockholm. Från det bord vi satt vid har man en ypperlig utsiktposition och kan avnjuta allt ifrån stressade Sthlmsbor på väg till gudvetvad en söndag till hippa söderbor och osannolikt många "innerstadssmåbarnföräldrarsomärüberhippadärdedrarframmed "urbanjunglebarnvagnar" medalldelesförsmåbarnvagnshjul och somsäkertkostatlikamycketsomenmindrebil". Typ.

Ganska pittoreskt och avslappnande söndagsnöje och en ren söndagslyx. Till fönstertittandet åt vi en lättare söndagsmiddag och drack....huga...en öl var...och lite kaffe. Många var de som tittade in på oss där vi satt i värmen och var "såna där otrevliga människor som sitter och pimplar öl en söndagseftermiddag".

I morgon är det måndag och nya utmaningar väntar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det där lät riktigt mysigt! Titta på folk är bland det mest intressanta nöje man kan ägna sig åt - och det är dessutom alldeles gratis :)

Mill sa...

Vad härligt det lät! Jag älskar att titta på folk!

Smartasmia sa...

Shopoholychic och Mill:
Japp - det var helt tok-OK för en söndagseftermiddag. Jag får ta med er till min plats där när ni är uppe i Sthlm ngn gång så kan vi sitta och gotta oss åt allt:-)

Anonym sa...

Låter hur mysigt som helst! :)

Smartasmia sa...

Käthe: japp - detsamma gäller givetvis för fröken Käthe...ska du upp hit får du tillträde till Mias "hideaway":-)

Anna sa...

jag satt lite längre bort på götgatan och försökte äta något vegatiriskt på Dolly´s steakhouse och tittade längtansfullt på gänget vid myssofforna som fick dricka öl istället. Jag vill också dricka öl. Gärna en söndagseftermiddag. Men jag får nog hålla mig till mitt ""urbanjunglebarnvagnar" medalldelesförsmåbarnvagnshjul och somsäkertkostatlikamycketsomenmindrebil"-dragande ett tag till ;)

Smartasmia sa...

Anna: hehehe...jag är nog bara avundssjuk;-) Rackans att jag inte visste om att du var i krokarna; jag hade gärna sprungit över och dragit in dig till oss öldrickare! Alkoholfritt, givetvis! Japp - snart är det välan dags för fröken...jag ska hålla alla tummar det går för att det ska gå bra! Tjipp och kram

Anna sa...

om du syftar på barnvagnarna så skäms jag själv över mitt vagnval ;)

Smartasmia sa...

Anna: nej - inte skämmas; den är finfin..och huvudsaken är att den är säker juh! Jag menar avundssjuka som i "den biologiska klockan har ringt för länge sen". Dock är jag nöjd med att låna andras bebbar ibland:-) tjipp