04 mars 2007

Orolig


Herreminjedamig....
Smartasmia börjar bli allvarligt oroad över Herr Boudoirs allt sedan jul pågående mani med sitt Dremel-kit. För er lyckostar som inte är invigda i vad Dremel är, kan Smartasmia upplysa om att det är lätta multiverktyg (läs mycket eneverande miniatyrverktyg som låter en hel del) som man kan använda till det ena eller det andra. Herr Boudoir fick ett sådant kit i julklapp av min ömma moder (mamsepluppen...hur tänkte vi där..?) och har sedan dess med mycket hög frekvens suttit och lekt med detta.

Eller snarare - han putsar speciellt mycket med en av verktygen som var med...en sån där rund slipplatta. Med denna putsar han speciellt mycket på en gammal zippo-tändare och jag är övertygad om att han nu är nere på molekylärt tunn nivå av den legering (metallblandning) den en gång bestod av....väsandes "se så blank den är nu"...."så blank".

Smartasmia är rädd.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag skulle också vara fruktansvärt rädd! ;) Se till att han får annat att tänka på!

Smartasmia sa...

Shopoholychic: joo..jag tänker så det knakar på substitut för detta nya beroende... Fast å andra sidan har jag nu nått en ålder där lite "ansiktspeeling/slipning" inte skulle skada...måste testa själv..måste...testa..

Mill sa...

hhehe!

Smartasmia sa...

Mill: :-)

Missy sa...

Hahaha! Jag förstår att du blir allvarligt oroad.

Smartasmia sa...

Missy: exaktemente! bzzzzzz..säger den lilla snurrplattan.

Stila sa...

fniss:)

Smartasmia sa...

Stila: :-))