08 juni 2007

Väntans tider II

Foto: Smartasmia


Fortfarande i väntans tider. Fast nu med några telefonsamtal till handligen.

Det första från Herr Boudoir som för en stund sedan försökte få fatt i Herr M utan att lyckas och därefter Herr M:s svärmor, tillika Fröken J:s mamma, med beskedet att "värkarna började i morse och att Herr M hade ringt för en kvart sen och då hade det inte hänt något nytt". Iiiyhoooooo! Det är så spännande att jag nästan inte kan sitta stilla.

För att lugna ner mig själv lite serveras ovan njutningsbilder från det nu nästan helt färdiga huset där Herr M, Fröken J och snart en liten knodd bor numera. Och delar av vad som grillades under sista besöket där. Lite skillnad var det vid detta besök jämfört med det förra. En egen ingång i tillvaron - även om den än så länge nås med provisorisk lösning - är inte helt fel. Eller ett utomhusbadkar för den delen.

Det andra telefonsamtalet ringdes i morse då jag fortfarande väntar på UPS. Ringde och kollade om de inte kunde ge ett ungefärligt besked om när paketet anländer idag. Det kunde de inte. Frågade om de ringer innan leverans. Det kunde de inte heller svara på - "förarna har ingen telefon i bilarna" - vilket jag tycker låter väldigt lustigt. Anlitar UPS i jobbet och då har de minsann telefon i bilarna. Hmmm. Kollade sen om de inte kunde ringa tillbaka till mig efter att ha kollat med trafikledningen om ett ev. tidsbesked. Det kunde de. Däremot kunde de inte säga när de skulle ringa mig för att ev. meddela detta..."kanske inom en halvtimme...kanske om två timmar..eller kanske inte alls för det är mycket studenter på stan idag och kanske vi inte ens hinner leverera". Jaha.

Jag är mer förvirrad nu än någonsin. Jag vill gå ut ur lägenheten. Jag vill sitta ute på gården och skriva på min avhandling. Men det går inte för "om vi levererar idag ringer vi direkt på dörren..inte på telefon innan". Otroligt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in:
www.alphabetcity.se

a spoonful of mint sa...

Spännande Både overall och bebi!!!! Tack för igår. Kram.

Mill sa...

Åh, vad spännande. Hoppas ditt paket kommer idag och att allt går bra med bebisen! Kram

Smartasmia sa...

Yeh-Yeh Girl: tack själv snyggingen:-) fast det är en plåga att varken veta när lillknodden dyker upp eller när UPS så jag får lämna lägenheten...:-)

Mill: japp - här är spänning minsann:-) Kramar i massor själv

Anonym sa...

Usch, jag avskyr att vänta. Trist att du måste vara inne en sån här vacker (och nästa för varm) dag. Kram

Smartasmia sa...

Miashopping: ahh...du ser min plåga:-) det är ett ilandsproblem, men attans så förargligt sådant:-) Och tack raringen - kram tillbaka

Anonym sa...

Mobil borde de väl ha. Det är ju bara att ringa lite innan. Ibland gör folk det jobbigare för sig än de behöver. Trevlig helg och hoppas att paketet dyker upp. :)

Smartasmia sa...

Käthe: nope - jag dubbelkollade! Ingen mobil....! Men som tur var dök det äntligen upp nu vid 14.45. Trevlig helg till dig med:-)

Sincerely Johanna sa...

Vad besvärligt att inte få lämna huset. Vad var det? Är så nyfiken på va det var? Trevlig helg och glöm inte att meddela när lillknodden kommit

Smartasmia sa...

Johanna: hehehe...du är go du:-) Japp - det var rena tortyren, men de dök alltså upp vid strax innan 3 till slut. Och det var en liten overall i det:-) Kram vännen

Smartasmia sa...

Ladyluck: sorry! glömt att kolla, men var inne nu...jättefint:-) Kommer kanske litet inlägg om;-)