10 juli 2007

Rapport från en målarfärgshink


Som jag nämt förut har jag en hel del att syssla med för stunden....därav min lilla bloggtorka de sista dagarna, vilket jag ber allra ödmjukast om ursäkt för.

Idag hängde jag exempelvis nästan i knävecken målandes tak. Då gäller det att koncentrera sig! Började måla i brackor, men insåg snart hur mkt det droppar när man målar tak och det slutade med att jag hängde där i underkläder och linne. En syn för gudar, alltså. Lägg till detta ett osannolikt tjockt dammlager i hela huset efter slipning av väggar. I kombination med ofantliga mängder kroppsutsöndring i form av svett är det rent förödande kan jag tala om. Man behöver egentligen inga kläder alls då kroppen efter en stund har byggt upp ett flercentimetertjockt lager av damm och färg.

Dessutom har jag ingen internetuppkoppling där jag är och målar ännu. Hav tålamod - jag är tillbaka i Edra liv snabbare än Ni kan ana.

16 kommentarer:

Missy sa...

Spännande med huspysslet! Vågar man hoppas att det kommer lite fotorapport så småningom...?

Smartasmia sa...

Missy: har t o m funderingar på videosekvenks på mig dinglandes i trosor och damm;-) Och jupp - självklart kommer bilder så småningom....dock kan jag inte garantera att det blir ngt då hela huset alltså är fyllt av damm. Tjipp

Anonym sa...

Inte ska du be om ursäkt för att du har ett liv outside the cyberworld, hehe :P
Och oj, du måste ha varit elitgymnast i ditt förra liv eller nått'... för det är nog inte många som skulle klara av dom där "målarställningarna" haha ;)

Anonym sa...

haha, låter som en musikvideo med Tori Amos eller något, det där med att hänga i taket i underkläder och måla tak! Synd att man missa't! ;)

Måla på och ha det härligt nu bönan, vi e kvar här när du kommer tillbaka... ;)

Smartasmia sa...

Aneladam: tur att jag har dig som plockar ner mig på jorden ibland; klart man har ett liv utanför bloggen:-) Och jepps - jag ligger i stenhård träning inför OS 2008!

Lolita Loco: hehehe...Amos-Smartasmia! Så....annorlunda:-) Och tack - det låter betryggande! Kramen

Sincerely Johanna sa...

Det låter som du har fullt upp. Samma här, kom in på skolan och fått pengar av csn så till hösten finns jag hos er i sthlm. Hurra. Kram och köpa på med dammet och tänk på vad träning du får

Anonym sa...

Oj oj oj, vilket målande. :) Låter som om det finns risk för träningsvärk.

Anonym sa...

Vad duktig du är med målandet! Hoppas det blir finfint :) och att du är tillbaka snart!

Mary Lady Luck sa...

Oj, ska bli spännande att se det färdiga resultatet. Lycka till med pysslandet :)

Smartasmia sa...

Johanna: vilken trevlig nyhet:-) Grattis! Japp - damm var det här! Ramlar av i stora sjok:-) Kramen

Käthe: haha...har just konstaterat att jag inte kan röra mig. Kanske är det träningsvärk....?...;-) Tjipp, bönan

Jenny: ahh..tackar:-) Precis vad jag behövde höra just nu! Kramarna

Mary LL: idag var jag så förvirrat trött att jag glömde att plåta några före-bilder....men jag ska försöka komma ihåg nästa vända ut:-) tjipptjipp

AC sa...

Jobbigt kan jag tänka... Fast ååå så kul. Ett perfekt sätt att tillbringa sin "sommar" på!! Hoppas det blir fint!? Lite bilder när det e klart kanske..?? Må så gott. Kram!

Smartasmia sa...

AC: hej chickset:-) Jodå - det är kul i lagom doser, men jag börjar nu känna att jag har ngt som en gång i tiden var muskler...ty de värker i a f:-) Lovar att försöka dokumentera lite därifrån så fort som möjligt! Kramen

Anonym sa...

Känner igen mig lite där, här var det inte jag som hängde i taket men min sambo när han fixade klädstängerna i butiken.

Hoppas det går bra för er, det blir super det där. Underbart sedan när det är klart.

Kramar från mig här i Borlänge

Smartasmia sa...

Jenny-tösen: ahh...kul att höra av lilla butiksägarinnan igen:-) hoppas att allt går bra! Hehehe....att hänga i knävecken tar på krafterna.. Tack för supporten:-) Kramkram

Stina (Klädstrecket) sa...

Haha, av någon märklig anledning känns det där väldigt bekant!! ;)

Kämpa på! Det är skönt att kunna känna att man har skapat något helt själv.

Smartasmia sa...

Stina: hehehe...japp - ett igenkänningens skimmer här, va:-) Jope - belöningen kommer efteråt. Om kroppen pallar ända fram... tjipp