28 november 2006

Hornstull firar

Foto: FvH

Nu på fredag - 1 december - fyller butikerna Widmans Secondhand & Nu, Hornsgatan 178, samt Bröderna Erikssons Dammode, Hornsgatan 180, Stockholm, 1 år. Detta firas med kvällsöppet fram till kl 22 och med glögg och annat! Samtidigt håller ett 10-tal andra butiker i området kvällsöppet samma kväll. Som jag bloggat om förut hittar man bl a det svenska märket FvH hos Bröderna Erikssons Dammode. FvH består av två otroligt duktiga - och mycket trevliga - kvinnor; Hanne Hague och Christina Strindlund och de har sin ateljé i anslutning till Widmans på Hornsgatan 178. Deras senaste kollektion är inspirerad av "en engelsk överklassfamiljs märkliga liv" och bjuder på en massa godbitar, bl a den superfina klänningen ovan. Jag kommer att bjuda på ett utförligare reportage om FvH längre fram här.

Gör som Smartasmia - fira detta 1-årsjubileum på fredag!

2 kommentarer:

fruitcocktail sa...

Jag såg att dom hade shoppingnajt & jag som inte kan gå då:( Så himla synd!

Smartasmia sa...

Åhh..vad trist! Jag lovar högtidligen att jag ska inmundiga ett glas glögg extra för dig:-)