22 januari 2007

Att gilla kartonger

Foto: Smartasmia


Smartasmia har ju två små "bebisar" i form av två mycket ofta tyranniserande katter hemma där Smartasmia bor. Speciellt en av dem, herr annoying, tycker mycket om att bli förevigad.

Kissemissarna bråkar väldigt gärna med
varandra när de inte bråkar med Smartasmia - eller Herr Boudoir, men en sak verkar de vara rörande överens om: det är kul, spännande, tryggt, mörkt, varmt och gott med kartonger av alla storlekar och slag.

Smartasmia tycker också väldigt mycket om kartonger - speciellt sådana vari det finns presenter. Eller sådana som kommer från diverse nätbutiker.

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, de är så söta dina katter :)

Smartasmia sa...

Kerstin: söta med oskyldiga uppsyner...och totalt livsfarliga;-) tjipp

Anonym sa...

Vilken söting! :) Jag har också två katter, en svart perser och en rödrandig blandras. Härligt med katter.

Smartasmia sa...

Käthe: aha..låter fina som snus:-) Visst är det härligt när de är lugna!

Vera sa...

Sikka skönheter!!!
Har en liten bortskämd kattflicka vid namn Mischa, hon e drygt 1 år och bondkatt.
Hon älskar oxå kartonger som dina och papper som prasslar.
Mina svärföräldrar har brorsan till henne och likaså min svägerska. Så när familjen samlas brukar katterna följa me dom oxå. I julas var det rena rama kaoset ...

Smartasmia sa...

Vera: hehehehe..det kan jag mkt väl föreställa mig (kaoset, alltså):-) Bild? tjipp

Mary Lady Luck sa...

Då ju presenter till dig som att slå två flugor i en smäll; du får innehållet, katterna tar hand om förpackningen :)

Och din retorik-dikt.. I Loved It!

Anonym sa...

I prefer dogs. xxx

Smartasmia sa...

Mary: visst gör jag det:-) Och du är så välkommen för dikten. Hoppas det går bra på kursen nu!

Stylesucker: hundar är helt OK att föredra:-) tjipp

Vera sa...

Lagt in bild på Mischa i min blogg.

Anonym sa...

oooooh, vilka sötsaker! Min mammas kissekatt är precis likadan, men han tycker nästan att papperspåsar är ännu mer spännande.

Smartasmia sa...

Emmy: herr annoying hälsar och tackar:-) Herr annoying tycker också om papperspåsar...såväl som plast. Tjipp