14 februari 2007

Första anhalten


Foto: Smartasmia med usel kamera



Smartasmia är just hemkommen från sin första anhalt på modeveckan i Stockholm - visning för Fifth Avenue Shoe Repair.

Och jag lyckades få fatt i en intressent för den extra platsen till detta event. Tack raringen - det var väldans trevligt att få träffa dig!

Visningen gav en lätt igenkännande upplevelse för FASR, men med den äran. Tror minsanna att Carin Wester fått en riktigt vass konkurrent till titeln som "Drottning av volym" i design-Sverige. FASR har i o f s jobbat med volym i tidigare kollektioner, men här har de verkligen blommat ut i vissa plagg. Snyggt och välskräddat.

Svart var ett genomgående tema, liksom grått och den finfina duvgråblå färgen som vi fått en försmak på i ss07 kollektionen redan. Dessutom fanns där turkost som synes i en av bilderna nedan. Visningen bjöd kanske inte på några större överraskningar, men den skapade ett stort habegär...åtminstone hos Smartasmia. Jag bockar och bugar.



Foto: Smartasmia med lika usel kamera

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, jag tycker om dina bilder. Bra jobbat Mia :)

Smartasmia sa...

Kerstin: tack så jätteväldans, snäckan där:-) Jag tycker om dig, jag:-) tjipp

fruitcocktail sa...

Det är jag som ska tacka!! Verkligen välskrivet inlägg och vad bra bilderna blev:)

Smartasmia sa...

Fruitisen: man tackar och bugar allra ödmjukast. Ehhh..inget Nobelpris dock för sammanfattningen, kanske..eller för bildkvalitén, men med tanke på att den lilla kamerarackaren sjunger på slutversen, gav den ändå sitt "bästa":-) Kram, fröken

Anonym sa...

Vad roligt att du hade trevligt, när är man överpluggad? Antar att du syftar på att du har studerat mycket?

Smartasmia sa...

J: jope..jag har pluggat en hel del; menat som lite ironi. Självklart kan man inte bli "överpluggad" i den bemärkelsen att läsa för mkt. Kunskap är alltid bra:-) Och tack!

Anna sa...

verkligen mycket snyggt måste jag säga! tur att man kan följa visningarna utan att vara på plats :)

Smartasmia sa...

Anna: välkommen hit (med kommentar)! Jo - det fanns en hel del som man önskade med sig:-) Och det är inte bara "glammigt" att stressa runt på visningar, så jag tycker också att det är bra att folk lägger upp bilder (som kan):-) tjipp

Vera sa...

Mkt svart
Mkt grått
Men ändå fint!

Missy sa...

Håller med Anna ovan, trevligt att vara med på distans :)

Smartasmia sa...

Vera: yes sir! Men det kändes helt OK ändå som du skrev:-)

Missy: det är lika trevligt att kunna ge lite tillbaka:-) Tack för kommentar!