16 mars 2007

Vårrengöring?

Foto: Smartasmia


Det har varit en hel del vår och -känslor här på Monokel. på sistonde. Inget fel i det. En lite mer negativ sak med våren är att Smartasmia får otäcka påminnelser om att jag (eller Herr Boudoir...hrmmpfhhh) definitivt skulle behöva putsa lite på fönstrena i lägenheten.

Tanten i Smartasmia skriker "sätt igång ögonabums"! Rebellen i Smartasmia säger lugnt "orka bry sig". Jag tycker om den lilla rebellen i mig. Dock måste jag nog snart "krypa till korset" här då Herr Bäverlim och Herr Annoying också börjat få vårkänslor och tillbringar en hel del tid i just fönstrena för stunden....väntandes på att smaskig pippifågel ska sätta sig på fönsterblecket helst.....och de är mindre nöjda med oputsat.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Fina fina katten, blir väldigt avis...
Känslan när man väl har putsat rutorna är grym. In med en bukett fräscha tulpaner så är det riktigt vår sen :)

. sa...

Men du ska vara glad att katterna dina åtminstone är på rätt sida om fönstret. Dumkatten min har en tendens (ungefär en gång om dagen) att ta sig upp på taket och sitta på fönsterbläcket på utsidan. Självklart kan han inte heller ta sig ned själv utan man måste ta in honom genom något fönster. Han är oerhört dum, men också oerhört söt.

Mill sa...

Åh, påminn mig inte om fönstren. Jag har dessutom en inglasad balkong och jag vill inte. Kissen är som vanligt mycket fin i alla fall!

Lilla Duktig sa...

Ååååh, men det är ju så sjuuukt jobbigt att sätta igång med putsningen. Alltså, att göra det är inte så jobbigt. Det är att SÄTTA IGÅNG som är det jobbiga. Flytta växter ("åh, jag kanske skulle plantera om den här stackars fikusen när jag ändå håller på?)"
*suck*
Tur att gatorna inte har sopats än där jag bor. För när det sker så har jag ingen bra anledning att INTE börja putsa.
*dubbelsuck*

Smartasmia sa...

Annie: Herr Bäverlim tackar för din vänliga kommentar! Och jag önskar att jag kunde ha blommor i mina fönster....tulpander är både Herr Bäverlims och Herr Annoyings favoritkrubb:-)

Leontina: hahahahahahaha! Lillakissenpåfelsidankomsikom! Hahahahaha:-) Stackarn...dumochsöt går Herr Annoying under...Herr Bäverlim är klok och söt (för det mesta). tjipp bejbset:-)

Mill: sorry att jag introducerade den otäcka tanken hos fröken;-) Ujujuj...inglasad balkong...är ju nästan som att putsa ett växthus! Herr Bäverlim bockar!

Smartasmia sa...

Lilla Duktig: heheheh..just ja, man kanske får dispans tills gatusopningen är över! Tror bestämt att du just räddade min helg:-) Tack! Tack också för kommentar och välkommen hit:-)

Anonym sa...

Mina två missar känner också av våren och har nu börjat flytta ut på balkongen.

Vore kul om du hängde på min uppmaning, http://mite.blogg.se/1174232094_min_vska.html#comment

Smartasmia sa...

Tess: aha..andra lilla fröken från Mite-bloggen är här och beärar mig med ett besök! Du är lika välkommen som Mia:-) Jag ska göra ett seriöst fotoförsök i morgon - jag lovar:-) ha en skön kväll!